Blog

Hoe winkelsatmosferen van de retail van invloed zijn op het gedrag van het consumenten

Spread the love

Retailwinkelen is een transactie tussen een individuele consument en een bedrijf, dat goederen of diensten aanbiedt. Het kan in de winkel, online of via direct mail worden gedaan. De verkoop in de winkel is goed voor 90% van alle detailhandelsverkopen in de VS.

Er zijn verschillende factoren die het gedrag van shopper beïnvloeden, waaronder stemming, persoonlijkheid en de fysieke omgeving. Sommige onderzoekers hebben specifieke soorten atmosferen geïdentificeerd die het consumentengedrag kunnen beïnvloeden.

Eén type sfeer is het herstel. Dit type sfeer moedigt consumenten aan om te vertragen en de tijd te nemen om de aankoop te overwegen beste lightboxen decoratie. Consumenten reageren positief op deze sfeer.

Een andere sfeer is de recreatieve. Deze shoppers beschouwen winkelen als een activiteit die ze leuk vinden. Ze hebben minder kans om te winkelen in winkels met drukte, en ze zijn meer tolerant voor tempo-gecontroleerde muziek.

Hoewel fysieke kenmerken zoals temperatuur en verlichting een positief effect kunnen hebben op het gedrag van shopper, hebben sommige auteurs ontdekt dat andere factoren, zoals semiotiek, een grotere impact hebben op de perceptie van de consument. Frederick W. Langrehr schreef bijvoorbeeld een artikel over de semiotiek van winkelcentra voor winkelcentra.

Millennials, die het grootste deel van de Amerikaanse bevolking vormen, zijn sterk gericht op ervaring. Ze willen de kans krijgen om producten te proberen en persoonlijk met hen te communiceren. Maar ze waarderen ook het gemak. Daarom hebben ze een sterke voorkeur voor fysieke winkels.

Online retailers winnen ook aan populariteit. E-tailers, zoals Amazon, bieden klanten het gemak van kopen vanuit huis of het ophalen van een product in een plaatselijke winkel. Evenzo beïnvloeden online beoordelingen consumenten. Tot 88% van de kopers baseert hun beslissingen op de beoordelingen van andere klanten.